fredag 18 juni 2010

Svacka?! :/

Då var det redan fredag :/ Vad veckorna går fort fast man e hemma. Inget vettig blir gjort heller men det kanske skall vara så när man har en liten, lusten liksom finns inte där te att hitta på en massa annat :( Jaja den kommer väl tillbaka bara man hittar en rytm i tillvaron?! Just nu tycker jag man bara flänger med i Felix spår...äta, sova,byta blöja mm precis vilken tid som helst på dygnet. Men inte i nån direkt ordning nästa dag så man kommer inte in i når spår... *svammel*
Känner att jag e trött med men det är iafs. olika...vissa dagar e man jätte pigg och på alerten och andra som idag har jag INGEN lust/ork till ngt :/ Det är väl så det skall vara men man vill ju såå mkt men det blir inte av.
*Mummel* uuj vilket gnäll det blev...men men...

Idag gör William sista dagen på fotbollskolan :) Fick cykla själv med både igår och idag :S så stolt han vart *ler* Nu har han inte långt dit så därav att jag vågat släppa honom.
Min älskade "stora" grabb :D

Så jäkla töligt med att inte ha bil för tillfället *grr* man sitter liksom fast "hemma" då, kan inte ta mig någonstans! Ja, förutom te konsum här hemma men där gör jag ingen storhandling sen har det blitt så krångligt att åka till stan med barnvagn eller ja dit brukar gå bra då jag går på bland de första men när man skall åka hem det är då det blir problem, antingen kommer man inte med för det är 40-11 andra som skall med. Så NÄ ingen höjdare med barnvagn till stan :/

Annars är det jätte mysigt att vara mamma te en liten igen men man har ju *harkel * dock blivit liite äldre denna gång så kanske därför jag upplever det lite mer påfrestande eller så har jag bara e lite "svacka" just nu :P
Kan ju inte alltid ligga på topp :D :S
William e fortfarande en väldigt stolt glad storebror, det känns tryggt att det inte blitt ngn "svartsjuka" ännu där iaf. Hjälper till otroligt mkt med honom...det lilla han hjälpa till med iaf :)

Nä nu skall jag nog lägga mig för att vila en stund innan Felix vaknar, sen kanske vi kommer ut på en promenad??

Hej hej

3 kommentarer:

  1. ja, duktiga killen cykla själv :)
    ja det blir nog att man känner sig lute konstig i hela sig när man ej har ngn rutin och dagarna flyter ihop samtidigt som man ej fåtr ngn ordning på det.

    *krama*

    Mm visst känns det stor skillnad från det att man var 18 och 23 :P


    jag går gärna ut å går med den lille grabben och stolta storebror om ni vill ha egen tid ngn du å Jocke oxå vetdu :)

    *massa bamse kramar*

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Känner att jag vill skriva till dej. Följer ju din blogg:) Du har så fina pojkar! Jag känner igen mej lite (liiite minne har man:-p), när man får barn nr 2, så märker man verkligen skillnad, från att ha ett ´barn till 2. Och det är först nu som du kommit ikapp med dina känslor, och att man hinner ju för fanken ingenting, som man gjorde förr:) Det blir nån slags inre stress, men en sak , skit i den stressen!!! Plocka upp dammtussarna, ut mycket i friska luften, du är inte mer än människa. Och jag lovar dej att om 2-3 mån är det mycket bättre. Sommaren stressar oxå, men när mörkret kommer, så det blir kväll nån gång , så blir allt lugnare.
    Jag kommer ihåg hur jag sprang upp och ner på Fagott, och lärde Annika cykla utan stödhjul, och upp och kolla Frida som låg på en filt på golvet. Jä#lar vad man älskade kvällarna då:) man var så trött , så man var nästan tom på känslor. MEN, när du kommer upp i min ålder, Guuud vad man saknar den tiden, det gick ju så fort!??? Jag kan gråta ibland, när jag tänker på den tiden, den var ju så fin:(
    Många kramar till dej Pernilla, Mamma till 2 underbara pojkar:)
    Tina W

    SvaraRadera
  3. haha vad go du e Tina :) Du har nog helt rätt i det du säger men man ser inte allt så klart nu när man e mitt inne i det :/ men men som du säger ..det blir bättre :)
    naaaw, ja denna tid den räcker nog aldrig riktigt till tyvärr..antingen klagar man på att det går gör sakta sen inser man bara att åren gått förbi :P så det gäller nog att ta tillvara på den Tack för dina uppmuntrande rader :D *kram*

    SvaraRadera

Tack för din kommentar.
Tänk på att ditt IP nummer visas för mig!