tisdag 16 februari 2010

En ny vecka (tisdag)

En ny vecka :)
Den började juh bra, med en sjuk älskling hemma (Jocke) :P snorar, hostar och liite feber :) men det braiga e juh att han orkar hjälpa till hemma *ler stort*
Jag slipper att vara den som tar hundarna heela dagen plus att han hämtar William på skolan så jag slipper gå hela den vägen 2 ggr om dagen! *gött*
Men annars e det allt bra synd om honom *flin*

Helgen var bra, var på 40års kalas på lördagen i kil, där jag har 2 st farbröder som jag inte träffat så mkt under åren som gått. Jättekul initiativ från deras håll :D annars har det ju blitt att man träffats på begravningar *mindre kul* :/
Men kvällen vart ju inte så lång för mig då, runt kl 23.00 åkte jag hemåt med bror, far med bihang och en annan farbror. Lagom te live bandet satte igång med sin spelning :P

Denna vecka händer det lite grejer som e mindre kul :/ skall bla till läkaren med william idag, då vi fått en tid till urologen (tänker inte förklara vad det e om ni inte vet, utan ni får ta reda på det själva)
Så förhoppningsvis går allt bra och man slipper framtida besök.
Sen på fredag skall vi tyvärr ta bort Meja, jocke skall vara där när William är i skolan så när han kommer hem så finns ingen Meja mer :( Svårt att förklara för barn att det blir bäst såhär även om det alltid är ett svårt och jobbigt beslut.
Även om jag tycker att detta är rätt beslut så känns det fruktansvärt jobbigt med detta beslut då hon inte är akut sjuk...men ca 10år, lite knölar här och där, plus den taskiga attityden mot andra hundar spelar ju oxå sin roll :/ så...ja det kommer bli tomt...

Men efter regn kommer solsken :) Har ju faktiskt ett underbart nytt liv att se fram emot :D det gör vi allihopa!!! *längta*
Nej nu skall Jocke köra William till skolan så jag skall säga hej då :)
//kram

1 kommentar:

Tack för din kommentar.
Tänk på att ditt IP nummer visas för mig!