torsdag 15 juli 2010

Hundvakt och kakbak!

Idag började dagen med att Susanne kom med Hundarna redan kl 07.15 *gäsp* mitt i morgon ammningen *ler* Jaja det var bara snällt att avsluta det och öppna dörren :P som tur var så var han ganska mätt Felix så det blidde inget gnäll. Men mat efter ca 5 minuter ville han ha *hm*
Jocke vaknade och hjäpte mig lite med Felix så jag fick installera hundarna då de inte får vara i hela lgh utan vi skärmar av åt dem.
Ingen ide att gå och lägga sig igen fast Felix somnade om, bryggde morgon kaffet samt åt frukostmacka. Älsklingen fick somna om och blev väckt igen ca kl. 10.30
Tog Saga på en liten tur, sen gick vi allihopa en promenad innan Älsklingen åkte till jobbet.
Har också unnat mig en liten siesta idag, då tröttheten bara kom över mig...Får fortfarande inte sova speciellt sammanhängande på natten då jag har en pojke med väldig aptit.
Jaja hört att man kan sova när man blir gammal *ler*

Annars har inte mkt hänt idag, känner mig fortfarande inte speciellt social :/ mkt trött samt ingen lust helt enkelt att träffa folk...men det går upp och ner...blir ju lite "låst" också när Jocke har bilen till jobbet.Bussen känns inte bekvämt att ta då man aldrig vet om man kommer med den hem då vi tydligen e många med barnvagn upp till kronoparken :/

Pappa var nyss här med en himla massa matvaror som typ: Havregryn, pasta,ris ja en hel del basvaror som han tydligen köpt genom jobbet då en vagn gått sönder?! Vad det nu menas med det...men jag klagar INTE, TACK!!! Pappa :D

Äntligen börjar det kännas ok i bröstet..har haft efterkänningar väldigt länge efter mjölkstockningen, liksom en isande känsla i bröstvårtan vid ammning men även vid enkel beröring som typ vid en för tight BH eller linne...så jäkla irriterande.
Trodde att det börjat sina i det bröstet och det hade det nog lite men nu vid underhållande ammning/pumpning så börjar det bli lite mer mjölk men helt klart e det andra mer fyllt *skumt*

Felix börjar prata och le riktigt mkt nu, värmer i hela kroppen när man får den dära ögonkontakten med ett stort leende *smälter* Bara så himla underbart!
Goaste pöjk :D *älska*

Saga e väl för go hon med :) så försiktig i hans närvara men ack så "avundsjuk" hon blir när man pratar med Felix. Hon gör nästan allt för uppmärksamhet då *fniss* (nästan lite jobbig) :P
Som ex. idag så var det en fluga i köket som hon naturligtvis bara skulle ta till varje pris *ler* och Felix i Babysittern på golvet var ju liksom lite i vägen på jakt efter flugan. Precis när jag tror hon skall ta stöd mitt på Felix i språng efter flugan så gör hon ett bakåt hopp/snett/över Felix för att absolut inte hoppa på honom.För jag lovar hade hon hoppat på Felix hade hon garanterat fått flugan.Men då hon "valde" att det nog inte var ett bra alternativ så kom han undan, till hennes stora förtret.

jaja här kommer lite bilder på dagens stunder...
hm nu krånlar datorn me mig därav röran men men ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar.
Tänk på att ditt IP nummer visas för mig!