fredag 5 november 2010

vad göra???

Ny dag nya möjligheter...sitter nu här äntligen efter frukost,ut med jycke,snyggat till sig (någorlunda :P) , William ute och leker med grannpojken, Felix sover gött i vagnen efter morgonturen :) Jag dricker kaffe och funderar på vad denna dag har att erbjuda?!
Hm vad göra??? Lekland,badhus, stan...OCH ingen bil *blä* sååå töligt att dras med denna barnvagn på buss *suck* :/
Det var liite kallt imorse så Jocke var inte sugen på att cykla ...lite frustrerande att inte ha bil men blir så "låst" eller man kanske kan kalla det lite lat?! :)
Jaja ingen ide att hänga läpp får klura lite bara och se vad som passar sig bäst.

Hade lite roligt åt Saga imorse eller det har jag nästan varje tur med henne :P börjar inse att det e nog ingen grythund utan snarare en fågelhund *ler* och då ingen stående utan mer en racer-fågel-hund...satan vad fort det går när hon sätter av mot en fågel!!! Den hunden e snabb alltså så man blir ju inte mindre sugen på att gå Agility med henne :D Tror jag skall försöka oss på en kurs till våren!
Blir oxå fövånad hur vissa människor anser sig rätten att när man möts så skall självklart hundarna hälsa på varann?! detta e ingen självklarhet för mig även om jag naturligtvis kan tycka det e ok ibland, för Saga hälsar mer än gärna :) MEN jag vill inte ha det som vana då man inte alltid har tid att stå där och vara halv social eller hur deras hund reagerar på min??? Nu e Saga väldigt snäll och jag skulle bli förvånad om hon skulle vara aggresiv. Visst e hon terrier men aggresiv e hon inte fast hon kan låta som det :p när hon leker som bäst med sin bästis Pixi, men det e ju för att de blir såå intensiva. Jaja till poängen hör att detta hände under en kvällspromenad igår då jag möter en man med en Cockerspaniel, den hunden såg jätte snäll ut men jag gick en rask promenad med Saga samt väninna därav han mer eller mindre släpper fram sin hund när vi möts för att den hunden drog mot Saga, som resulterar i att jag får "släpa" med mig Saga som trodde de skulle få hälsa eftersom den hann att nosa på varann i förbifarten *suck*
Jaja finns värre problem i världen men man blir bara så trött!!

Felix bara ÄLSKAR sin hoppgunga! :D så himla roligt att se honom i den *ler* har även lite smått gjort några halvtama steg i Gåstolen :D Nu händer det grejer! Så kul :) OCH den ljudnivå han kommer upp till nu när han testar rösten e inte att leka med ...saga vet inte vart hon skall ta vägen då ljudet blir så högt :P *stackars liten* blir liksom lite ojojoj vart skall jag gå/göra??? Men det går över.

Nä nu skall jag nog ta tag i dagen!!

kramiz alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar.
Tänk på att ditt IP nummer visas för mig!